Հանրապետություն
Հասարակություն
Ներքին կյանք
Արտաքին քաղաքականություն
Տնտեսություն
Սոցիում
Մշակույթ
Գիտություն
Կրթություն
Առողջապահություն
 
Պաշտոնական
Նախագահ
Ազգային ժողով
Կառավարություն
ԱԳՆ
ՊՆ
Մայր Աթոռ
Այլք...
 
Երևան
Մարզեր
ԼՂՀ
Աշխարհ
Զանազան

27.09.2020
ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆ


Այլընտրանքային մանկապարտեզ, որտեղ շեշտը դրված է միայն կրթության վրա

ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի հաջողված փորձը

Լիանա ՍԱՐԳՍՅԱՆ
l.sargsyan@hhpress.am


3-6 տարեկան երեխաների ճանաչողական, ֆիզիկական եւ սոցիալական զարգացումը, տարրական կրթությունն ապահովելու լավագույն տարբերակներից մեկը նախադպրոցական կրթությունն է։ Ավանդական մանկապարտեզներից զատ, Հայաստանում մեծապես կարեւորվում է նաեւ նախադպրոցական հաստատությունների այլընտրանքային մոդելների ներդրումը։ Այս իմաստով բավականին հաջողված է ՅՈՒՆԻՍԵՖ—ի մշակած մանկապարտեզի այլընտրանքային մոդելը, որը փորձարկվեց Սյունիքի մարզի 8 համայնքում։
ՅՈՒՆԻՍԵՖ—ի կրթության բաժնի ղեկավար, կրթության ոլորտի մասնագետ Ալվարդ Պողոսյանը «ՀՀ»—ի հետ զրույցում ասաց, որ փորձարկված ծրագիրը բավականին հաջող է եղել, ծախսարդյունավետ, ինչի շնորհիվ էլ գտել է իր տեղը ՀՀ կրթության եւ գիտության նախարարության կողմից մշակված նախադպրոցական ծառայությունների մատուցման այլընտրանքային մոդելների ցանկում։ Այնուհետեւ, հենվելով առկա փորձի վրա եւ հաշվի առնելով խոշորացված համայնքների առանձնահատկությունները, մոդելը լրամշակվել եւ բարեփոխված բովանդակությամբ գործարկվել է նաեւ Լոռու մարզի Թումանյան խոշորացված համայնքի 4 գյուղական բնակավայրում։ «Իրավիճակի վերլուծություն իրականացնելիս պարզվեց, որ ՀՀ—ում կան փոքր համայնքներ, որոնցում երեխաների թիվը չի գերազանցում 20—ը։ Եվ այդ համայնքները որեւէ միջազգային կազմակերպության, այդ թվում նաեւ պետության ուշադրության կենտրոնում չեն եղել։ Չկային նախադպրոցական հաստատություններ կամ մանկապարտեզներ։ Նախադպրոցական հաստատություն ասելով պատկերացնում ենք մանկապարտեզի մոդելը, որտեղ կան խաղասենյակներ, ննջասենյակներ, երեխաներին տրամադրվում է սնունդ, ունեն դայակ եւ այլն։ Մեր մատուցած այլընտրանքային ծառայությունը երեքից մինչեւ հինգ ժամանոց ծրագիր է, որտեղ շեշտը դրված է երեխայի զարգացման, սոցիալ—հոգեբանական հմտությունների կատարելագործման վրա, եւ չկա սննդի ու քնի բաղադրիչը»,–մանրամասնեց Ա. Պողոսյանը՝ ընդգծելով՝ շեշտը դրված է ամբողջովին կրթական բաղադրիչի վրա։
Նախադպրոցական կրթությունում երեխաների ընդգրկվածության ցածր մակարդակը գլխավորապես պայմանավորում են հատկապես գյուղական համայնքներում նախադպրոցական կրթական հաստատությունների բացակայությամբ կամ դրանց առկայության դեպքում՝ չշահագործմամբ՝ վատ վիճակի կամ ռեսուրսների պակասի պատճառով։ Վիճակագրությունը ցույց է տվել, որ 2017թ. դրությամբ ՀՀ—ում նախադպրոցական տարիքի (0—5) երեխաների 28.9 տոկոսն է օգտվում տվյալ ծառայությունից։ Վիճակը էլ ավելի վատթար է հենց գյուղական բնակավայրերում, որտեղ երեխաների միայն 17.2 տոկոսն է հաճախում մանկապարտեզ։ «Փորձարկումները սկզբում արվեցին Սյունիքի մարզի հեռավոր գյուղական համայնքներում։ Համայնքներից մեկում երեխաների թիվն ընդամենը 3—ն էր։ Գործող իրավակարգավորումները թույլ չեն տալիս կիրարկել մեր մոդելը։ Երբ երկու տարի առաջ Լոռու մարզում գնում էր համայնքների խոշորացումը, դրա կոնտեքստում փորձեցինք հասկանալ՝ ինչպե՞ս է հնարավոր ապահովել այդ ծառայությունների ֆինանսավորումն ու գործունեությունը գոյություն ունեցող իրավակարգավորումների շրջանակում։ Երբ Թումանյան համայնքում վերլուծություն իրականացրեցինք, պարզվեց, որ բնակավայրում չկա որեւէ տիպի նախադպրոցական հաստատություն»,–ասաց Ա. Պողոսյանը՝ կարեւորելով մանկապարտեզի այլընտրանքային մոդելների ներդրումը Հայաստանում, մասնավորապես՝ փոքր բնակավայրերում, որտեղ ինչպես երեխաների թվաքանակը, այնպես էլ համայնքային միջոցները չեն բավականացնում ավանդական մանկապարտեզներ գործարկելուն եւ պահպանելուն։
Ավանդական մանկապարտեզը, որը ներառում է նաեւ երեխայի խնամքը եւ սնունդը, պահանջում է զգալի ֆինանսական միջոցներ, ուստի խնդիր է դրվել սահմանափակ ռեսուրսներով հնարավոր դարձնել նշված ծառայության մատուցումը նաեւ փոքր բնակավայրերում։ Ա. Պողոսյանի խոսքով՝ համայնքներում կրթություն իրականացնելու համար երբեմն դժվարություններ են ունենում։ Մասնագետի խոսքով՝ հեռավոր գյուղերում դժվար է գտնել որակյալ կադրեր, գյուղերը երբեմն կտրված են լինում համայնքի կենտրոնական բնակավայրից։ Օրինակ է բերում Ահնիձորը, Շամուտը, որոնց դեպքում եղանակային պայմանների վատթարացումը հանգեցնում է խնդիրներ։ Համայնքները կտրվում են վարչական կենտրոնից, ուստի գնալ—գալը դժվարանում է։
«Այդ իսկ պատճառով մեզ համար կարեւոր է, որ մանկավարժը լինի հենց համայնքից։ Իրականացնում ենք վերապատրաստումներ մեկ կամ մեկուկես տարվա ընթացքում՝ կախված ֆինանսական հնարավորություններից։ Նախապատվությունը հիմնականում տրվում է մանկավարժական կրթություն ունեցող կադրերին, բայց նաեւ դեպք է եղել, երբ վերապատրաստման կուրս են անցել պարզապես չաշխատող մայրեր, քանի որ բարձրագույն կրթություն ունեցող մարդ չի եղել»,–նշեց կրթության ոլորտի մասնագետը։

17-01-2020





26-09-2020
Կտրուկ քայլ՝ տեղական արտադրությունը պաշտպանելու համար
Արգելվում է Հայաստանի համար ռազմավարական նշանակության սեւ եւ գունավոր ...


26-09-2020
Ճնշում է գործադրվում Կիպրոսի վրա
ԱՄՆ-ը պնդում է այլեւս չարգելափակել Բելառուսի նկատմամբ ԵՄ-ի պատժամիջոցների ...


26-09-2020
Իդլիբը՝ Մոսկվայի ու Անկարայի միջեւ
Ստատուս-քվոն պահպանվում է

Մոսկվան ու Անկարան որոշում են ...


26-09-2020
Էներգախնայողությունը` էներգիայի նոր աղբյուր
Ինչ ներուժ ունի Հայաստանը եւ ինչ քայլեր է ձեռնարկում ...


26-09-2020
Նա՝ մեր անլռելի զանգակատունը
Սերմ էր, որ ընկնելու էր հողի մեջ, որպեսզի հողը ...


26-09-2020
Հումանիտար ականազերծման կենտրոն՝ Արցախում
Հիմնադիրներն արցախյան պատերազմի մարտական սպաներն են

Երկրորդ ամիսն ...


26-09-2020
Ինչպես ենք մենք վայելում Աստծուն
Որպեսզի ընդունենք Աստծուն, մենք պարտավոր ենք դեմքով շրջվել դեպի ...



26-09-2020
«Հայաստանի հետ պետք չէ խոսել ուժի եւ սպառնալիքի լեզվով»
ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը կառավարությունում ...

26-09-2020
Դավիթ Տոնոյանը ՌԴ-ում ներկա է «Կովկաս-2020» զորավարժության հիմնական փուլին
ՀՀ պաշտպանության նախարար Դավիթ Տոնոյանն ...

26-09-2020
ՀՀ նախագահը շնորհավորել է «Ավրորա» մրցանակաբաշխության 5-ամյակը
Հայաստանի Հանրապետության նախագահ Արմեն Սարգսյանը ...

26-09-2020
Արոնյանը ձգտում է եզրափակիչ
Լեւոն Արոնյանը երկրորդ հաղթանակը տանելով ...
USD
EURO
RUR
GEL
Եղանակը Երևանում
գիշերը +16... +19
ցերեկը +24... +26

Մեր մասին
Կապ
   Արխիվ

© 2006 Copyright Hayastany Hanrapetutyun daily © 2006 Design and development by WEBMAKER STUDIO