Հանրապետություն
Հասարակություն
Ներքին կյանք
Արտաքին քաղաքականություն
Տնտեսություն
Սոցիում
Մշակույթ
Գիտություն
Կրթություն
Առողջապահություն
 
Պաշտոնական
Նախագահ
Ազգային ժողով
Կառավարություն
ԱԳՆ
ՊՆ
Մայր Աթոռ
Այլք...
 
Երևան
Մարզեր
ԼՂՀ
Աշխարհ
Զանազան

22.08.2019
ՆԵՐՔԻՆ ԿՅԱՆՔ


Կունենա՞ն արդյոք պահանջարկ վճարովի ավտոճանապարհները

Հարկային նոր փոփոխությունները կարվեն «յոթ անգամ չափիր, մեկ անգամ կտրիր» սկզբունքով

Լուսինե ՄԽԻԹԱՐՅԱՆ
l.mkhitaryan@hhpress.am


ՀՀ կառավարության նախաձեռնությամբ հրավիրված ՀՀ Ազգային ժողովի արտահերթ նստաշրջանը երկուշաբթի կշարունակի աշխատանքները։ Օրակարգում ընդգրկված է «Պետություն-մասնավոր գործընկերություն» ՀՀ օրենքի նոր նախագիծի ընդունումը երկրորդ ընթերցմամբ։ Օրենքը հայեցակարգային է, մի շարք քննարկումներ են կազմակերպվել ինչպես փորձագետների, այնպես էլ բիզնես կառույցների ներկայացուցիչների հետ։ «ՀՀ»—ի հետ զրույցում ԱԺ տնտեսական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Բաբկեն Թունյանը նշեց, որ քննարկումները մասնագիտական եւ շահագրգիռ կողմերի հետ բավականին արդյունավետ են անցել։ «Օրենքը բավականին ծավալուն է, եւ մինչեւ առաջին ընթերցումը մի շարք հարցեր պարզաբանվել են։ Բնականաբար, ամբողջական ընդունման դեպքում հնարավոր է ճշգրտելու կարիք չառաջանա։ Քննարկումների ընթացքում եղել են առաջարկներ, բայց դրանց առավել մանրամասն կանդրադառնանք երկրորդ ընթերցումից հետո»,–ասաց պատգամավորը՝ շեշտելով, որ առաջինից երկրորդ ընթերցում կատարված հղկումները բավարար են, որպեսզի այն ամբողջությամբ ընդունվի։
Օրենքի նախագծում 4—5 հայեցակարգային փոփոխություններ են արվել, մասնավորապես, եթե ՊՄԳ ծրագրին մասնակցում է կոնսորցիում, որը կազմված է մի քանի ընկերություններից, ապա կոնսորցիումի կազմում մասնաբաժինների փոփոխության դեպքում անպայման այդ հանգամանքը պետք է համաձայնեցվի ՀՀ կառավարության հետ։ Թունյանը պարզաբանեց, որ միգուցե կոնկրետ այդ ընկերության մասնակցության համար էր նախապատվությունը տրվել այդ կոնսորցիումին։ Հաջորդը վերաբերում է համայնքների մասնակցությանը ՊՄԳ ծրագրին։ Համայնքները պետք է համապատասխանեն հստակ սահմանված չափանիշներին, որպեսզի հետագայում խնդիրներ չառաջանան։ Մյուս կարեւոր փոփոխությունը վերաբերում է այն կետին, որ եթե նախկինում կառավարությունը կարող էր միակողմանի լուծել պայմանագիրը, ինչը ներդրողի համար ռիսկային է, ապա այդ դրույթը վերանայվել է։ Այսուհետ պայմանագրի դադարեցման հիմքերը պետք է նախապես շարադրված լինեն։ «Եվս երկու—երեք փոփոխություն կա, մնացածը խմբագրական բնույթի են։ Օրենքի լիարժեք գործարկման համար անհարժեշտ է փոփոխություններ կատարել նաեւ հարակից մի շարք կարգավորումներում, օրինակ՝ «Գնումների մասին» օրենքում, ենթաօրենսդրական ակտերում»,–մեկնաբանեց նա։ Հետագա շտկումները նախատեսում են իրականացնել արդեն կիրառման փուլում, եթե դրա կարիքը լինի։
Անդրադառնալով ռիսկերին՝ զրուցակիցս նշեց, որ տեսականորեն դրանք կարող են լինել այն դեպքում, եթե պետության ծախսերը չարդարանան, եւ ակնկալվող օգուտները չլինեն։ Միեւնույն ժամանակ նա ընդգծեց, որ այս պահին ռիսկերը բավականին հավասարակշռված են։ Քննարկումների ընթացքում հնչած մտահոգություններից են համայնքների բավարար չափով պատրաստ լինելը ՊՄԳ ծրագրերում ընդգրկվելու համար։ Առաջարկ է եղել, որ եթե վստահ չեն համայնքների ունակությունների վրա, ապա միգուցե առժամանակ արգելվի նրանց մասնակցությունը, մինչեւ կզարգանան։ Թունյանի խոսքով, ավելի լավ է համայնքներին թույլատրվի մասնակցել եւ զարգանալ, մինչեւ կհամապատասխանեն անհրաժեշտ չափանիշներին։
ՊՄԳ ծրագրերի շրջանակում նախատեսվում է ունենալ նաեւ վճարովի ճանապարհներ։ Այս երեւույթը նոր չէ բազմաթիվ երկրներում, այդ թվում՝ եվրոպական, ամերիկյան ճանապարհների համար։ Իսկ որքանով ենք մենք պատրաստ վճարովի ավտոճանապարհների ստեղծմանը։ Թունյանը հորդորում է չթերագնահատել ինքներս մեզ եւ անձամբ իր օրինակով վստահեցնում, որ վճարովի ավտոճանապարհները կունենան պահանջարկ։ «Ես ինքս երբեմն կնախընտրեի որոշակի գումար վճարել արագ եւ բարեկարգ ճանապարհով երթեւեկելու համար։ Բնականաբար, վճարովի ավտոճանապարհների պարագայում դրանք անպայման պետք է ունենան անվճար այլընտրանքներ»,–ասաց պատգամավորը։
Օրերս առաջ ընդունված եւ ամիսներ շարունակ բուռն քննարկումների տեղիք տված Հարկային օրենսգրքի փոփոխությունների փաթեթից հետո նախատեսվում են հարկային ոլորտում նոր բարեփոխումներ։ Դրանցից է Անշարժ գույքի պետական կադաստրի կոմիտեի կողմից մշակված նախագիծը, որը լուծելու է անշարժ գույքի գնահատման գոտիականության հարցը։ Նախագիծն արդեն ուղարկվել է Ազգային ժողով։ Թունյանի խոսքով, դրա հիման վրա գնահատվելու են անշարժ գույքը եւ հողը, որի շնորհիվ անշարժ գույքի կադաստրային արժեքները մոտենալու են շուկայական արժեքներին։ «Շատ է քննարկվում, որ դա հանգեցնելու է գույքահարկի ավելացման, բայց այստեղ մի նրբերանգ կա. եթե ամեն ինչ նույնը թողնենք՝ շեմերը, դրույքաչափերը, ապա բազայի մեծացումը, բնական է, համամասնորեն կբերի նաեւ գույքահարկի ավելացման, բայց այս պահին այդ կադաստրային արժեքը ուժի մեջ չի մտնելու։ Այն ուժի մեծ կմտնի, երբ ֆինանսների նախարարությունը համապատասխան վերլուծություններ կանի, թե հարկման բեռն ինչպես կփոխվի։ Հաստատ շեմը կվերանայվի, դրույքաչափերը՝ նույնպես։ Կարող են նաեւ նվազել»,–մանրամասնեց նա՝ մեկ անգամ եւս շեշտելով, որ այս օրենքի հիմնական նպատակը գույքի իրական արժեքը հասկանալն ու արդարությունը վերականգնելն է։ «Մի քանի միլիոն դոլարանոց գույքի տերը անգամներով համեմատած ավելի շատ է վճարում մեկ—երկու սենյականոց գույքի տիրոջից, բայց միեւնույն է՝ այդ գումարները համադրելի չեն։ Հիմնական նպատակն է լինելու բարձր եւ գերբարձր անշարժ գույքի համարժեք հարկումը»,–հավելեց տնտեսական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահը։ Սակայն նույնիսկ օրենքն ընդունելուց հետո կադաստրային արժեքն ուժի մեջ չի մտնելու, եւ քաղաքացիների հարկային բեռը չի ավելանալու, մինչեւ համապատասխան մեթոդաբանությամբ չգնահատվի բազան, եւ չհաշվարկվի, թե որքան է ավելանալու ընդհանուր հարկային բեռը, հատկապես խոցելի խմբերի համար։ Այն «շտապողականությունը», որը կար Հարկային օրենսգրքի փոփոխությունների փաթեթի ընդունման ժամանակ, ինչը պայմանավորված էր մի շարք օբյեկտիվ հանգամանքներով, մասնավորապես ապրանքաշրջանառության շեմի բարձրացմամբ եւ այլն, այս դեպքում չկա եւ օրենսդիրը պատրաստվում է «դանդաղ շտապել»։ «Եթե համահարթեցումը սոցիալական արդարության առումով ինչ—որ տեղ կարող ենք մեկ քայլ հետ համարել, ապա գույքահարկը, եթե մեր նախատեսած ձեւով մտնի ուժի մեջ, որոշ առումով կվերականգնի սոցիալական արդարության բաղադրիչը»,–նշեց նա։ Պատգամավորը վստահեցրեց, որ այս փոփոխությունները բյուջեն լցնելու համար չեն, ինչում հաճախ մեղադրում են իրենց՝ օրինակ բերելով այն, որ Հայաստանում 15 տարվա հնամաշ մեքենայի գույքահարկն ավելի բարձր է, քան շքեղ բնակարանինը։

29-06-2019





01-08-2019
Ինչպե՞ս դառնալ ներդրող
Բնակելի շենքի կառուցապատման գործընթացից կարելի է շահույթ ստանալ ...


01-08-2019
«Աշխարհս առանց իշխանութեան չի կառավարուիր»
Մկրտիչ Ա Վանեցի Ամենայն հայոց կաթողիկոսը (1820–1907) համոզված էր, ...


01-08-2019
Հնարավոր չէ առանց պատժվելու այլասերել բառերը
Թադեւոս ԽԱՉԱՏՐՅԱՆ
t.khachatryan@hhpress.am


Կամյուին կարելի է համարել 20-րդ դարի ...


01-08-2019
Արեւայրուք ստանալ բակում «բուրդ չփխելո՞վ», թե՞ լողափին
Հանգստի ամեն տեսակ էլ կարող է լավագույնը լինել

Թամարա ...


01-08-2019
Թավշյա հեղափոխությունը բացառապես ներքին խնդիր էր
ՀՀ ԱԳ նախարար Զոհրաբ Մնացականյանի հարցազրույցը Մարշալի հիմնադրամին



01-08-2019
Թարմ մսի սպանդանոցային ծագման պահանջ՝ այսօրվանից
Տեսչական մարմինը մշտադիտարկում է սկսում հանրային սննդի կետերում

Արմենուհի ...


01-08-2019
Ժամանակ ու սերունդներ կապող մարդ-մշակույթ էր
ՀՀ ժողովրդական արտիստ, բեմադրիչ Երվանդ Ղազանչյանի վախճանը մեծ ...



01-08-2019
Եղիշե Չարենցը պաշտում էր Արեւելքը
Վաղը բանաստեղծի տուն-թանգարանում կբացվի ...

01-08-2019
Այվազովսկուց մինչեւ Սալվադոր Դալի
Ի՞նչ են սովորում ՀԱՊ-ի ամառային ...

01-08-2019
Արոտների ջրարբիացումից՝ ճանապարհների վերակառուցում
Ի՞նչ խնդիրներ են լուծվում Ամասիա ...

01-08-2019
Մեդալներն արդեն նշմարվում են
Եվրոպայի երիտասարդական առաջնությանը ...
USD
EURO
RUR
GEL
Եղանակը Երևանում
գիշերը +20... +22
ցերեկը +37... +39

Մեր մասին
Կապ
   Արխիվ

© 2006 Copyright Hayastany Hanrapetutyun daily © 2006 Design and development by WEBMAKER STUDIO