Հանրապետություն
Հասարակություն
Ներքին կյանք
Արտաքին քաղաքականություն
Տնտեսություն
Սոցիում
Մշակույթ
Գիտություն
Կրթություն
Առողջապահություն
 
Պաշտոնական
Նախագահ
Ազգային ժողով
Կառավարություն
ԱԳՆ
ՊՆ
Մայր Աթոռ
Այլք...
 
Երևան
Մարզեր
ԼՂՀ
Աշխարհ
Զանազան

06.12.2019
ԵՐԵՎԱՆ


Առեւտրի վայրերը պետք է անվտանգ լինեն

Կրկին «Բարեկամություն» ստորգետնյա առեւտրի կենտրոնի մասին

«ՀՀ»-ի 27. 07. 2019 թ. համարում լույս տեսած «Մետրոյի որոշ կայարանների մուտքերը շուկա են հիշեցնում» հրապարակմամբ անդրադարձել էինք այն իրողությանը, որ անցյալ երեք տասնամյակի ընթացքում Երեւանի փողոցներում բարձրացել են անօրինական բազմաթիվ կառույցներ, որոնք ոչ միայն խախտում են քաղաքաշինական ընդունված կարգը, այլեւ որոշակի անհարմարություններ առաջացնում քաղաքի բնակիչների համար։ Անօրինականությունների թվում նշվում էր նաեւ Երեւանի մետրոյի որոշ կայարանների մուտքերի արհեստականորեն նեղացվելը այդ վայրերում առեւտուր անող քաղաքացիների կողմից։ Մի հանգամանք, ինչը ոչ միայն պատշաճ չէ մետրոպոլիտենի նման յուրահատուկ կառույցի համար, այլեւ կարող է ծանրագույն հետեւանքների հանգեցնել բնական կամ տեխնածին աղետների դեպքում։
Ինչպես նշել էինք հիշյալ հրապարակման մեջ, Երեւանը փորձում է ազատվել ոչ վաղ անցյալի բացասական հետքերից։ Առայժմ դա արտահայտվում է ապօրինի կառույցները քանդելու տեսքով, այն կառույցները, որոնք խցկվել են շենքերի եւ շինությունների արանքներում կամ ցցվել ուղղակի դրանց դիմաց՝ խախտելով քաղաքի գլխավոր հատակագիծը։ Օրենքի խախտումով կառուցվածը վերացնելու վճռականությունը, անշուշտ, հուսադրող քայլ է։ Սահմանված, կանոնակարգված գործելակերպի հետեւողական պահպանումը առաջնային խնդիր է, որքան էլ դժվար է տասնյակ տարիներ կյանքի «իրավունք ունեցած» երեւույթը օրինականության հուն վերադարձնելը։ Կարծում ենք՝ նույն մոտեցումը պիտի դրսեւորվի նաեւ առեւտրի հարթակ դարձած հանրային տարածքները, հատկապես մետրոյի կայարանների մուտքերը կողմնակի զբաղվածությունից ազատելու եւ այդ տարածքների կարգավիճակը վերականգնելու նկատմամբ։ Համոզված ենք, որ այս խնդիրն առավել կարեւոր է, քանի որ բովանդակում է նաեւ մարդկային կյանքերի անվտանգության հրամայականը։ Այդ շուկաները, ուզում եք՝ տոնավաճառներ անվանենք դրանք, ներկա վիճակով կազմակերպական լուրջ բարեփոխման կարիք ունեն, քանի որ գտնվելով փակ տարածքներում եւ չունենալով հրդեհի կամ մեկ այլ վտանգի դեպքում մարդկանց արագ տարհանման հնարավորություն (նշածս պատճառներով), կարող են անուղղելի հետեւանքների հանգեցնել։
Այո, մասնավորապես, մետրոպոլիտենի «Բարեկամություն» կայարանի նախամուտքի դեր ստանձնած առեւտրի կենտրոնի մուտքերի խիստ նեղացված լինելու պատճառով այս կայարանի վիճակը մխիթարական չէ։ Լիարժեք ազատ է միայն Բաղրամյան փողոցից մուտքը (Մետրոպոլիտենի վարչության շենքի կողմից)։ Հոկտեմբերին նկատվեց, որ քաղաքային իշխանությունները ձեռնարկել են աստիճանները զավթած կրպակների ապամոնտաժումը։ Մեկ—երկու կրպակ հանվեց Կասյան եւ Հր. Քոչարի փողոցների կողմում գտնվող մուտքի աստիճանների վրայից։ Հանվեցին Կիեւյան փողոցի սկզբնամասի եւ Հ. Հակոբյան փողոցի կողմում գտնվող աստիճանների վրա տեղադրված որոշ կրպակներ։ Թվում էր՝ սկսվածը շարունակվելու է, ազատվելու են բոլոր մուտքերը, սակայն...
Գործընթացը կանգ առավ, եւ աստիճանների վրա դեռեւս «նստած են մնում» մի քանի կրպակներ։ Ի դեպ, երբ տեղադրվել էին կրպակները, աստիճանների որոշ հատվածներ քանդվել էին հորիզոնական մակերես ստանալու համար։ Կրպակները հանելուց հետո քանդված աստիճանների տեղում կտրվածքներ՝ փոսեր են առաջացել։ Ցանկացած պահի դրանցում մարդիկ կարող են ընկնել եւ վնասել ոտք ու ձեռք։ Բայց սա էլ դեռ գլխավորը չէ։ Բանն այն է, որ եթե անգամ հանվեն բոլոր կրպակները, ինչը աներկբա լինելու է վաղ թե ուշ, միեւնույն է, դրանով խնդիրը չի լուծվում, քանի որ խցանված են մնալու օղակաձեւ անցումից դեպի արտաքին ելքերը բացվող միջանցքները։ Բանն այն է, որ այսօրվա ստորգետնյա առեւտրի կենտրոնը ժամանակին կառուցվել է ոչ թե որպես առեւտրային տարածք, այլ հինգ փողոցից դեպի մետրոյի «Բարեկամություն» կայարան մուտքի ու ելքի ճանապարհ եւ միայն կենտրոնական մասում է ունեցել նախագծով նախատեսված առեւտրային տարածք։ Անցումի շրջանաձեւ միջանցքն ազատ է եղել որեւէ առեւտրային գործառույթից։ Դա հետո, 90—ականներից սկսվեց անցումը վերածվել առեւտրի տարածքի, երբ մեզանում լայն թափ ստացավ մասնավոր առեւտուրը որպես բիզնես։
Բիզնեսի «արդարացնող» քողի տակ աստիճանաբար զբաղեցվել են անցումի բոլոր անկյուններն ու խոռոչները, կրպակների տեղադրմամբ երկկողմանի նեղացվել են նաեւ օղակաձեւ անցումից դեպի արտաքին ելքեր բացվող միջանցքները. եթե միջանցքը ի սկզբանե ունեցել է, ասենք, 6—7 մետր լայնք, այսօր մնացել է 3—3,5 մետր։ Հասկանալի է, որ վտանգի դեպքում այդպիսի միջանցքով առեւտրի կենտրոնի աշխատակիցների, հաճախորդների, ինչպես նաեւ մետրոյի վերջնակայանից դուրս եկած մեծաթիվ ուղեւորների արագ տարհանում կազմակերպելը իրատեսական չէ։ Փորձեք անցնել օղակաձեւ անցումով եւ գտնել դեպի արտաքին ելքեր բացվող միջանցքները։ Մեծ դժվարությամբ կգտնեք կամ չեք գտնի, որովհետեւ դրանք լցված են կրպակներով ու սեղաններով, բացի այդ՝ չկան ուղեցույցներ։ Տարօրինակ է, որ մեկ—երկու տեղ առաստաղից կախված ուղեցույց նշանները ցույց են տալիս միայն մետրոյի մուտքի ուղղությունը, այն էլ ոչ այնքան հստակ։ Իսկ փողոց դուրս գալու ոչ մի կողմնորոշիչ չկա։ Ըստ էության, առեւտրի կենտրոնի պատասխանատուները ցանկացել են չխաթարել ստորգետնյա անցումի եւ մետրոյի կայարանի ի սկզբանե փոխկապվածության իմաստը եւ հարկ են համարել տարածքում ունենալ այդպիսի ուղեցույց նշան, մինչդեռ փողոց դուրս գալու ճանապարհը ցույց տալը իրենց խնդիրը չեն համարել։ Եվ իզուր։ Առաջին պայմանը պետք է լինի հենց փողոց դուրս գալը հեշտացնելը։
Միջանցքները նեղացրած կրպակների տերերը հորինված են համարում մեր մտահոգությունը՝ զանց առնելով մարդաշատ հանրային տարածքի՝ անվտանգության բոլոր միջոցներով, առաջին հերթին՝ տարածքը լքելու ուղիներով ապահովված լինելու հրամայականը։ Սովորաբար մենք գլուխներիս ու ծնկերիս ենք խփում այն ժամանակ, երբ վրա է հասնում աղետը, մինդեռ ողջամիտ մարդը սկզբից է հաշվի առնում բոլոր հնարավոր ռիսկերը։
Պետրոս ՍԱՐՈՒԽԱՆՅԱՆ
Լուսանկարը՝ հեղինակի

21-11-2019





06-12-2019
«Բանակցություննե՞ր», թե՞ «կոնսուլտացիաներ»
Որքանով են իրատեսական ԵԱՀԿ գործող նախագահի կանխատեսումները

Լուսինե ՄԽԻԹԱՐՅԱՆ
l.mkhitaryan@hhpress.am




06-12-2019
Մարդը՝ որպես Աստծու շնորհած պարգեւ
Տիգրան Մանսուրյանը մարդկային այն աստղաբույլի մեջ է, որի ...


06-12-2019
Դատարանի որոշումը պետք է լինի վստահության հիմք
Միայն այս դեպքում դատական ճյուղը կկարողանա իրացնել իր ...


06-12-2019
Քաղաքացին ահազանգում է
Աբովյան քաղաքում կանաչապատ տարածք է ոչնչացվում

Թամարա ՄՈՒՐԱԴՅԱՆ
t.muradyan@hhpress.am




06-12-2019
«Արմենպրես»-101
Կարեւորագույն օղակներից մեկը

Թարգմանությունների բաժին

…ՀՀԳ—ում աշխատանքի ընդունվելուցս մոտ ...


06-12-2019
Ինչո՞վ կարեւորվեց Հայաստանի եւ Ադրբեջանի ԱԳ նախարարների հանդիպումը
ԵԱՀԿ 26-րդ նախարարական խորհրդաժողովի շրջանակներում նախօրեին տեղի ունեցավ ...


06-12-2019
Ներմուծողներն էլ կդառնան պետական պահուստի ձեւավորման մասնակից
Խոսքը ավտոբենզին, դիզվառելիք, ցորեն, շաքարավազ ներկրողների մասին է

Արմենուհի ...



06-12-2019
Առողջության համապարփակ ապահովագրության ներդրում
Կարծիքներն ու կանխատեսումներն առայժմ ...

06-12-2019
ՏՏ ոլորտում աճը կկազմի 30 տոկոս
ՁԻՀ-ի տնօրեն Բագրատ Ենգիբարյանն ավելի ...

06-12-2019
Իրան-4+1-ը դատապարտվա՞ծ է
Ֆրանսիայի ԱԳ նախարարը Իրանին սպառնացել է ...

06-12-2019
Հայ շախմատիստներն առաջատար են Եվրոպայի առաջնությունում
Նախատոնական օրերին շախմատային կյանքն ավանդաբար ...
USD
EURO
RUR
GEL
Եղանակը Երևանում
գիշերը +1... +3
ցերեկը +7... +9

Մեր մասին
Կապ
   Արխիվ

© 2006 Copyright Hayastany Hanrapetutyun daily © 2006 Design and development by WEBMAKER STUDIO