Հանրապետություն
Հասարակություն
Ներքին կյանք
Արտաքին քաղաքականություն
Տնտեսություն
Սոցիում
Մշակույթ
Գիտություն
Կրթություն
Առողջապահություն
 
Պաշտոնական
Նախագահ
Ազգային ժողով
Կառավարություն
ԱԳՆ
ՊՆ
Մայր Աթոռ
Այլք...
 
Երևան
Մարզեր
ԼՂՀ
Աշխարհ
Զանազան

24.06.2019
ՍՈՑԻՈՒՄ


Բանանի արկղերից անցում հիգիենիկ պայմանների

Ի՞նչ իրավիճակ է հացի առաքման ոլորտում

Հացը մինչեւ բանանի արկղում հայտնվելն ու դրանից հետո, կամ՝ ավանդույթներից ու խորհուրդներից վերանում էինք ու տեղափոխվում դառն իրականություն, երբ գործը հասնում էր առաքմանը։ Հացի առաքման ժամանակ սանիտարահիգիենիկ կանոնները չպահպանելու խնդիրը վերածվել էր «ավանդույթի»։ Դեռեւս ոչ վաղ անցյալում այդ նպատակին ծառայեցվում էր ցանկացած մեքենա՝ անկախ վիճակից։ Միայն թե անվադողներն ու ղեկը տեղում լինեին ու հնարավոր լիներ վարել։ Առաքում իրականացնող մեքենայի հիգիենիկ վիճակը չէր էլ կարեւորվում գործատուի, արտադրողի համար, անգամ եթե նույն մեքենայով հացից հետո կամ առաջ շինանյութ առաքվեր։
Բայց հացի նշանակությունը մեր ազգի համար միայն սննդով չի սահմանափակվում։ Այն մեզ համար ազգային արժեք է։ Ու բոլորովին կարեւոր չէ, որ այդ կարգավիճակում միայն լավաշն է։ Հացի արարման անգամ ավանդույթ ենք ունեցել։
Պատմությունների համաձայն՝ հացի արարման աշխատանքները սկսել են տղամարդիկ՝ դաշտերում ցորեն ցանելով, մշակելով, ավարտել են կանայք՝ թոնրի շուրջ հաց թխելով։ Այդ ամենն էլ ուղեկցվել է հատուկ արարողակարգով։ Եվ մինչ օրս կարելի է հանդիպել դեպքերի, երբ խմորի վրա ձեռքով խաչ են անում, ինչպես այն ժամանակներում էր։ Գյուղերում որոշ բաներ պահպանվել են։ Բայց քաղաքային միջավայրում գործը տեխնոլոգիայինն է։ Միայն թե դա չի նշանակում, որ քաղաքաբնակների վերաբերմունքն այլ է։ Ամենեւին, այստեղ էլ, օրինակ, հացը գցելը մեղք է համարվում։ Սակայն արտադրամաս—խանութ—սպառող ճանապարհին «մեղանչել է, որ մեղանչում էին, կամ էլ մեղանչում են»։ Էլ չենք խոսում բանանի արկղերի մասին։
Բայց ՀՀ ԳՆ սննդամթերքի անվտանգության պետական ծառայության կողմից ընդունված՝ սննդամթերք տեղափոխող փոխադրամիջոցների սանիտարական անձնագրի օրինակելի ձեւն ու տրամադրման կարգը ուժի մեջ մտնելուց հետո իրավիճակի փոփոխություն ակնկալվում է։
Սանիտարական անձնագիրը հավաստում է սննդամթերք տեղափոխող փոխադրամիջոցի համապատասխանությունը հիգիենիկ, սանիտարահամաճարակային, ինչպես նաեւ տեխնիկական կանոնակարգերի պահանջներին։ Այն ներդրվելու է փուլային տարբերակով՝ մինչեւ 2020 թվականը։
«Խնդիրը գլոբալ առումով լուծված է եղել դեռեւս նախորդ տարվանից, այն տեսանկյունից, որ իրավակարգավորման նկատմամբ նախնական հսկողությունը իրականացվել էր, այսինքն՝ անձնագրերը եւ մեքենաները, որոնք ձեռք բերվեցին եւ ստացան՝ համապատասխանում էին չափորոշիչներին։
Բայց այլ հարց է, օրինակ, ունենալ մեքենա, եւ ի՞նչ անել հետոյի համար, որովհետեւ կարող են ունենալ մեքենա, որն ունի փայտե արկղեր, ու հետագայում արագության տակ տեղափոխեն այլ արկղերով»,–«ՀՀ»—ի հետ զրույցում նկատեց «Իրազեկ եւ պաշտպանված սպառող» ՀԿ նախագահ Բաբկեն Պիպոյանը։ Նա կարծում է, որ համապատասխան հետեւողական աշխատանք է պետք՝ արդյո՞ք կարգը պահպանվում է, թե՞ ոչ։ Պիպոյանը հիշեցնում է. «Դեռ այն ժամանակ էի ասում, որ ճիշտը ոչ թե ի սկզբանե, այլ հետո ստուգելն է»։
Նա նաեւ նկատում է, որ որպես ահազանգ հանրային օրակարգ գալիս են հիմնականում զանգվածային բնույթի խնդիրները։ Քննարկվող հարցը օրակարգից որպես մասսայական խնդիր ավելի քան մեկ տարի է՝ դուրս է եկել։ «Իսկ տեղային կա՞, թե՞ չկա՝ մոնիտորինգ պետք է իրականացնել, ինչը չի արվել»,—նշեց Պիպոյանը։
Հացի խնդիրը, սակայն, միայն արկղերով ու մեքենայով չի սահմանափակվում։ Մեկ այլ հակահիգիենիկ իրավիճակ է ստեղծվում խանութում՝ հիմնականում ծայրամասային բնակավայրերում։
Ինչպես ասում են՝ բարով—խերով տեղ հասնելուց հետո, հացի հետ «գործ» է ունենում մի կողմից փողը վերցնող, մյուս կողմից սնունդը սպառողին տվող վաճառողը։ Ու եթե վաճառակետում հացի տեղը փակ է, «բախտավորվում» ենք միայն վաճառողի մատնահետքերը ստամոքս տանելով, եթե ոչ՝ ամեն գնորդ չոր ու փափուկ, կարմիր ու սպիտակ է փնտրում, վերցնում, դնում, շուռումուռ տալիս… Պատկերացրեք՝ ինչ մատնահետքեր ու «պատմություն» ենք ներմուծում օրգանիզմ՝ մանրէներով ու բացիլներով։
Որոշ առեւտրի կետերում հիգիենիկ պայմանները պահպանվում են։ Բայց պետք չէ անմիջապես ոգեւորվել՝ տեսնելով պոլիէթիլենային տոպրակի մեջ դրված հացը։ Դրանից առաջ հարկավոր է մտորել այն տոպրակի մեջ դնելու գործընթացի մասին. գուցե տոպրակը փչելո՞վ են բացել, կամ էլ ցուցամատը լեզվով թրջելո՞վ։ Չէ՞ որ դրանք էլ «ընդունված» տարբերակներ են։
Հ. Գ. Խնդիրներին զուհագեռ սպասարկման մշակույթն է պետք փոխել։ Բայց դա պետական քաղաքականության շրջանակում հազիվ թե իրականանալի լինի, եթե անհատներն իրենք իրենց չփոխեն։
Թամարա ՄՈՒՐԱԴՅԱՆ

30-05-2019





22-06-2019
Ակնկալվում էր առավել սուր հայտարարություն
ԼՂ խնդիրը տարածաշրջանային զարգացումների համատեքստում է

Լուսինե ՄԽԻԹԱՐՅԱՆ
l.mkhitaryan@hhpress.am


Հունիսի ...


22-06-2019
Անկայունության դրսեւորումներ հարեւան երկրում
Հայաստանը՝ արագ փոփոխվող միջազգային օրակարգի դեմ հանդիման

Արմենուհի ՄԵԼՔՈՆՅԱՆ
a.melqonyan@hhpress.am




22-06-2019
Պետություն
Մի այլ տարբերակ էլ հուշում է Քսենոփոնը

Թադեւոս ԽԱՉԱՏՐՅԱՆ
t.khachatryan@hhpress.am




22-06-2019
Ֆրիդրիխ Գուստավ Էմիլ Մարտին Նիեմոլլեր
Ֆրիդրիխ Գուստավ Էմիլ Մարտին Նիեմոլլեր (1892—1984)՝ գերմանացի աստվածաբան եւ ...


22-06-2019
Ինչ—որ մի թշվառական բեմադրություն կար Սունդուկյանի թատրոնում
(Լեւոն Ներսիսյան. Դասախոսություններ)

...Մի փոքրիկ բան պատմեմ ձեզ, ...


 
22-06-2019
Նրանք
Դարավերջի «այցելուներս»՝ ինձ քուն թե արթմնի հանգիստ չտվող մտավորականների ...


22-06-2019
Բացարձակ օբյեկտիվիզմ անհնար է
Գրականագետ, գեղագետ, դերասան, դասախոս Լեւոն Ներսիսյանի (1931-1999) դասախոսություններից




22-06-2019
Բռնություն ընտանիքում ու կանանց հանդեպ
Համապատասխան մարմինների գործառույթներն ...

22-06-2019
«Ոսկե ծիրանի» քաղաքականությունը փոխվել է
Նաեւ թուրքական ու ադրբեջանական ֆիլմեր՝ ...

22-06-2019
«Բրուտ արտ» սիմպոզիումը՝ Շուշիում
Ամառային տարաբնույթ մշակութային միջոցառումների ...

22-06-2019
Մարզավիճակը հաջողության հույս է ներշնչում
Հայաստանի մարմնամարզիկներն ավարտելով թբիլիսյան ...
USD
EURO
RUR
GEL
Եղանակը Երևանում
գիշերը +17... +19
ցերեկը +28... +30

Մեր մասին
Կապ
   Արխիվ

© 2006 Copyright Hayastany Hanrapetutyun daily © 2006 Design and development by WEBMAKER STUDIO