Հանրապետություն
Հասարակություն
Ներքին կյանք
Արտաքին քաղաքականություն
Տնտեսություն
Սոցիում
Մշակույթ
Գիտություն
Կրթություն
Առողջապահություն
 
Պաշտոնական
Նախագահ
Ազգային ժողով
Կառավարություն
ԱԳՆ
ՊՆ
Մայր Աթոռ
Այլք...
 
Երևան
Մարզեր
ԼՂՀ
Աշխարհ
Զանազան

18.09.2019
ԱՅԼՔ...


Մինչեւ 4 տարվա արտադրության ավտոմեքենա ներմուծողները կազատվեն ԱԱՀ-ից

Ինչ ռիսկեր է մատնանշում ֆինանսների նախարարությունը

Արմենուհի ՄԵԼՔՈՆՅԱՆ
a.melqonyan@hhpress.am


Մինչեւ 4 տարվա արտադրության տրանսպորտային միջոցներ ներմուծող կազմակերպություններին 2020թ. հունվարի 1-ից կազատեն ավելացված արժեքի հարկից։ Կառավարությունը երեկվա նիստում հավանություն տվեց որոշման նախագծին։
Ըստ ֆինանսների նախարար Ատոմ Ջանջուղազյանի պարզաբանման, որոշման նախագծով առաջարկվում է 2020թ. հունվարի 1—ից ավելացված արժեքի հարկից ազատել ԱԱՀ վճարող համարվող կազմակերպությունների կողմից ԱՏԳ ԱԱ 8702 եւ ԱՏԳ ԱԱ 8703 ծածկագրերին դասվող՝ մինչեւ 4 տարի ներառյալ թողարկման (արտադրության) տարեթիվ ունեցող տրանսպորտային միջոցների ներմուծումը։ Գործողությունն, ի դեպ, տարածվում է մինչեւ 2020թ. դեկտեմբերի 31—ը կատարվող ներմուծումների նկատմամբ։
Նախագծի ընդունումը նպատակ ունի խթանել առավել ցածր արտանետումներ ունեցող, մինչեւ 4 տարի ներառյալ՝ թողարկման տարեթիվ ունեցող տրանսպորտային միջոցների ներմուծումը, մեղմել 2020թ. հունվարի 1—ից ԵԱՏՄ տարածք տրանսպորտային միջոցների ներմուծման մաքսային դրույքաչափերի՝ Հայաստանի համար սահմանված արտոնյալ ժամկետի սպառման հետեւանքով նոր դրույքաչափերի կիրառության ազդեցությունը։ Նաեւ՝ նպաստել ոլորտում գործունեություն իրականացնող՝ ԱԱՀ վճարող կազմակերպությունների շրջանառու միջոցների ավելացմանը։
Վերոգրյալի հետ կապված ֆիննախը մի քանի դիտարկումներ ունի։
Առաջինն այն է, որ այդ՝ արտոնյալ մեկ տարվա ընթացքում ոլորտում գործունեություն իրականացնող տնտեսավարող սուբյեկտները կհարմարվեն նոր ստեղծված իրողություններին եւ իրենց գործունեությունը կհամապատասխանեցնեն նոր ձեւավորված միջավայրին։ Այդ իսկ պատճառով սկզբունքային առարկություններ չկան։
Երկրորդ դիտարկումը հետեւյալն է. միաժամանակ, սա կարող է խիստ ռիսկային լինել հարկումից խուսափելու հնարավորությունների ձեւավորման տեսանկյունից։ Խնդիրը, մասնավորապես, այն է, որ ֆիզիկական անձը, որը մտադիր է ավտոմեքենա ներմուծել Հայաստան, սահմանված կարգով կգրանցի որեւէ կազմակերպություն, կներկայացնի կամավորության սկզբունքով ԱԱՀ վճարող համարվելու հայտարարություն եւ առանց ԱԱՀ—ի վճարման կներմուծի ավտոմեքենա, որը կօգտագործվի անձնական նպատակներով։ Ավելին, ներմուծման օրը ներառող հարկային տարվա ավարտից հետո՝ հաջորդ տարվա սկզբին, կազմակերպությունն արդեն կարող է սահմանված կարգով ներկայացնել միկրոձեռնարկատիրության սուբյեկտ կամ շրջանառության հարկ վճարող համարվելու հայտարարություն, ձեռք բերել հարկման այլընտրանքային եւ, ըստ էության, արտոնյալ համարվող համակարգում գործունեություն իրականացնելու իրավունք եւ առանց հարկեր վճարելու կամ շրջանառության հարկի շատ փոքր գումարներ վճարելով ավտոմեքենան վաճառել այն ֆիզիկական անձին, որի կողմից այն փաստացի շահագործվում է։ Ու կստացվի, որ առանց ԱԱՀ վճարելու Հայաստան է ներմուծվում ֆիզիկական անձի կողմից շահագործվող ավտոմեքենա։
Այս խնդիրը լուծելու եւ առաջարկվող արտոնությունը հասցեական դարձնելու համար ֆիննախն առաջարկում է հստակ ամրագրել, որ արտոնությունը կիրառելի է ԱԱՀ վճարող համարվող կազմակերպությունների կողմից ներմուծվող միայն այն ավտոմեքենաների մասով, որոնք ներմուծվել են իրացման նպատակով։ Ընդ որում, հարկային վարչարարության տեսանկյունից ներմուծվող ավտոմեքենայի՝ իրացման նպատակով ներմուծված լինելու հանգամանքը կարող է որոշվել, օրինակ, Հարկային օրենսգրքի 72—րդ հոդվածի 1—ին մասի 8—րդ կետով ամրագրված մոտեցման նմանությամբ։ Մասնավորապես, այդ կետի կիրառության իմաստով համարվում է, որ թեթեւ մարդատար ավտոմեքենան ձեռք է բերվել կամ ներմուծվել է ոչ իրացման նպատակով, եթե ավտոմեքենայի սեփականության իրավունքը օրենքով սահմանված կարգով ստացել է պետական գրանցում։ Այս առումով, սակայն, կստեղծվեն առաջարկվող օրենսդրական փոփոխությունը կիրառելու հետ կապված որոշ բարդություններ, քանի որ ավտոմեքենայի ներմուծման պահին գործնականում հնարավոր չէ ապահովել դրա նկատմամբ սեփականության իրավունքի պետական գրանցումը։ Ուստի, անհրաժեշտ է քննարկել եւ ներդնել այնպիսի վերահսկողական մեխանիզմ, որը հնարավորություն կընձեռի իրականացնելու արդյունավետ հարկային վարչարարություն։
Հաշվի առնելով այն, որ նախագծի ընդունման հիմնավորման համաձայն՝ հիմնական նպատակը ավտոմեքենաների ներմուծմամբ ու վաճառքով զբաղվող տնտեսավարող սուբյեկտների շրջանառու ֆինանսական միջոցների համալրումն է, ֆիննախը հայտնում է, որ գործող օրենսդրությամբ արդեն իսկ առկա են կարգավորումներ։ Դրանք, նախարարության գնահատմամբ, հաջողությամբ լուծում են ապրանքների, այդ թվում՝ ավտոմեքենաների ներմուծման փուլում վճարված, սակայն դեռեւս վաճառքների դիմաց չհաշվանցված (չօգտագործված) ԱԱՀ—ի դեբետային գումարները կարճ ժամկետում հարկ վճարողներին վերադարձնելու խնդիրը։ Այլ կերպ՝ ավտոմեքենաների ներմուծմամբ ու վաճառքով զբաղվող տնտեսավարողները գործող օրենսդրությամբ արդեն իսկ հնարավորություն ունեն եռամսյակային պարբերականությամբ հետ ստանալու ներմուծման փուլում վճարված եւ դեռեւս չհաշվանցված ԱԱՀ—ի գումարները։ Ընդ որում, հատկանշական է նաեւ այն, որ գործնականում ավտոմեքենաները շատ հաճախ ներմուծվում եւ վաճառվում են ավելի կարճ ժամկետներում, քան 3 ամիսն է, իսկ երբեմն էլ ներմուծվում են կոնկրետ պատվերի առկայության պարագայում միայն, ինչը նշանակում է, որ այս դեպքում ներմուծման փուլում վճարված ԱԱՀ—ի գումարները «սառեցնելու» խնդիր ընդհանրապես չի առաջանում։
Ինչեւէ, նախագիծն ընդունված է, ու, եզրակացության համաձայն, դա կհանգեցնի պետբյուջեի եկամուտների նվազեցման եւ չի հանգեցնի պետբյուջեի ծախսերի ավելացման։

06-09-2019





 
18-09-2019
Առասպելի հրապույրը. մեթոդաբանություն
Իշխանությունների հովվերգությունը

Թադեւոս ԽԱՉԱՏՐՅԱՆ
t.khachatryan@hhpress.am


Ըստ երեւույթին պետականություն ունենալը առանձին ...


18-09-2019
Սպիտակի կարի միավորում. երբեմնի փառքի երեկն ու վաղը
Շատ բան կորոշի ներկան

Արմենուհի ՄԵԼՔՈՆՅԱՆ
a.melqonyan@hhpress.am


Խորհրդային տարիներին Սպիտակի ...


18-09-2019
Գործարար մարդու հեղանիշը (հեղանիշ— հեղինակության նիշ, «իմիջ»)
Հիշում եք՝ նախկինում ինչ վերաբերմունք կար «գործարար մարդ» հասկացության ...


18-09-2019
Տպագիր ու էլեկտրոնային միջոցները պետք է զուգահեռ զարգանան
Ինչու գնել թերթ, եթե համացանցում ինֆորմացիայի պակաս չկա

Լիանա ...


18-09-2019
Նոյից հետո առաջին վերելքը Արարատ
Խաչատուր Աբովյանի տուն-թանգարանը հայտարարել է մրցույթ

Եվրոպական բազմաթիվ ...


18-09-2019
Անվտանգության խորհրդի հերթական նիստը
Վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի գլխավորությամբ երեկ տեղի է ունեցել անվտանգության ...



18-09-2019
Էլեկտրամոբիլներով երթեւեկելը ժամանակի պահանջ է
Բացվել է առաջին արեւային լիցքավորման ...

18-09-2019
Դպրոցը՝ Մերուժան Ստեփանյանի անունով
Անցած տարի «Հայրենասեր» բարեգործական հասարակական ...

18-09-2019
Վերանորոգման եւ հիմնանորոգման աշխատանքներ ամբողջ հանրապետությունում
Տասնյակ տարիներ չվերանորոգված ...

18-09-2019
Հայ թենիսիստի վարպետությունը հրապուրել է ամերիկացիներին
Հայաստանի խոստումնալից թենիսիստներից մեկը՝ ...
USD
EURO
RUR
GEL
Եղանակը Երևանում
գիշերը +20... +22
ցերեկը +26... +28

Մեր մասին
Կապ
   Արխիվ

© 2006 Copyright Hayastany Hanrapetutyun daily © 2006 Design and development by WEBMAKER STUDIO