Հանրապետություն
Հասարակություն
Ներքին կյանք
Արտաքին քաղաքականություն
Տնտեսություն
Սոցիում
Մշակույթ
Գիտություն
Կրթություն
Առողջապահություն
 
Պաշտոնական
Նախագահ
Ազգային ժողով
Կառավարություն
ԱԳՆ
ՊՆ
Մայր Աթոռ
Այլք...
 
Երևան
Մարզեր
ԼՂՀ
Աշխարհ
Զանազան

06.06.2020
ՏՆՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ


Հողի վարձակալական իրավունքը՝ ամենաբարձր գին առաջարկողին

Նախապատվությունն էլ կտրվի հարեւաններին եւ երիտասարդներին

Արմենուհի ՄԵԼՔՈՆՅԱՆ
a.melqonyan@hhpress.am


Գյուղատնտեսական նշանակության հողերի արդյունավետ օգտագործման կարեւորությունից «ՀՀ»—ն շատ է խոսել՝ համարելով դա գյուղոլորտի զարգացման հենասյուներից մեկը։ 2018թ. հողային հաշվեկշռի համաձայն՝ գյուղատնտեսության նշանակության հողերը կազմում են 2044.5 հազ. հա, որից վարելահողերը՝ 445.6 հազ. հա, բազմամյա տնկարկները՝ 35.3 հազ. հա, խոտհարքները՝ 121.0 հազ. հա, արոտները՝ 1051.6 հազ. հա։ Ուսումնասիրությունները ցույց են տալիս, որ 2018թ. նպատակային օգտագործվել է 242.8 հազ. հա վարելահող կամ շուրջ 54.5 տոկոսը։
Էկոնոմիկայի նախարարությունը գյուղատնտեսական հողերը չմշակելու բազմաթիվ պատճառներ է նշում՝ փոքր եւ մասնատված հողակտորների վրա եկամտաբեր գործունեության վարման դժվարություն, ոռոգման ջրի անհասանելիություն կամ անբավարար մատակարարում, գյուղատնտեսական տեխնիկայի օգտագործման անմատչելիություն, հողի բերրիության ցածր մակարդակ, հողօգտագործողի կամ հողի սեփականատիրոջ, ինչպես նաեւ անհրաժեշտ շրջանառու միջոցների բացակայություն։ Բայց անկախ պատճառներից՝ փաստ է՝ մեր հողերը պետք է արդյունավետ օգտագործենք։ Հակառակի «շռայլությունը» մեզ թույլ տալ չենք կարող։ Եվ արդյունավետության համար կառավարությունը փորձում է հստակեցնել ընդհանուր մոտեցումները։ Եվ էկոնոմիկայի նախարարությունը համապատասխան հայեցակարգը երկու օր առաջ դրել է քննարկման մինչեւ հոկտեմբերի 15—ը։
Եթե հակիրճ, ապա խնդիր կա նաեւ չօգտագործվող հողերը շրջանառելու եւ հողի շուկան զարգացնելու (սա ուղղակիորեն պետք է կապել մեր նախորդ՝ գյուղոլորտում ապահովագրական համակարգ ներդնելու խնդրին, քանզի շատ բան է պայմանավորված զարգացած հողի շուկայով։ Այս հարցը տարիներ շարունակ քննարկվել է, երբ հողի շուկան դեռ նոր—նոր էր ձեւավորվում, եւ «ՀՀ»—ում կիսամյակը մեկ, երբեմն՝ եռամսյակային կտրվածքով անդադարձել ենք հողի շուկայի զարգացման փուլերին, շարժերին,—Ա.Մ.)։
Ինչ լուծումներ են առաջարկվում հողերն արդյունավետ գործածելու համար։
Նախարարությունն ասում է, թե անհրաժեշտ է քաղաքականությունը (հատկապես քաղաքականության աջակցության միջոցառումները) ուղղորդել լքված հողերի հիմնախնդրի լուծմանը, ստեղծել հողի շուկայի զարգացման մեխանիզմներ՝ հիմնվելով միջազգային լավագույն փորձի վրա (սա նախարարության ձեւակերպումն է, բայց պետք է նշել, որ այդ մեխանիզմները կան եւ, ի դեպ, հենց միջազգային լավագույն փորձի կիրարկմամբ։ Այնուամենայնիվ, վերջնական դատողություն կանենք, երբ կհստակեցվեն այդ մեխանիզմները,—Ա.Մ.)։
Անհրաժեշտ է նաեւ չօգտագործվող հողերի դասակարգման չափանիշների եւ հաշվառման կարգ մշակել, հողային բանկ ստեղծել, չօգտագործված կամ թերօգտագործվող պետական հողերի վաճառքը խթանելու նպատակով հողի վարձակալական իրավունքը տրամադրել ամենաբարձր գին առաջարկողին՝ հատուկ նախապատվություն տալով հարեւաններին եւ երիտասարդ տնտեսավարողներին։
Ըստ էկոնոմիկայի նախարարության, հողերի օգտագործման արդյունավետության բարձրացման գործընթացում հողի սեփականատերերի մասնակցությունը խթանող մեխանիզմներ էլ պետք է առաջադրել։ Հավելած՝ իրականացնել հողերի կոնսոլիդացիայի երկարաժամկետ ծրագրեր՝ հիմնվելով միջազգային լավագույն փորձի վրա, գյուղացիական տնտեսությունների թվային ռեգիստր մշակել եւ գործարկել։
«Առաջարկվող լուծումներին հասնելու համար առաջնահերթ է համարվում գյուղատնտեսական հողատարածքների՝ այդ թվում չօգտագործվող հողերի հաշվառումն ու թվայնացումը, որը պետք է ուղեկցվի հողային օրենսդրության բարելավված փաթեթով եւ հողերի սեփականատերերի ու հողօգտագործողների միջեւ նոր կապերի հաստատման խթանմամբ»,—եզրափակում է նախարարությունը։
Եվ, իհարկե, այս ամենից հետո ակնկալվում է գյուղատնտեսության համախառն արտադրանքի ավելացում, գյուղատնտեսությունում տնտեսավարողների եկամուտների աճ, գյուղական աղքատության կրճատում, երկրի պարենային անվտանգության մակարդակի բարձրացում, առաջին անհրաժեշտության պարենամթերքի տեղական արտադրանքի աճ։
Ինչ վերաբերում է ֆինանսական գնահատականին. նշվում է, թե ներդրումների համար ֆինանսական աղբյուրներ կարող են լինել միջազգային ֆինանսական կազմակերպությունների կողմից տրամադրվող դրամաշնորհային միջոցները, ինչպես նաեւ պետական բյուջեից ու տեղական ինքնակառավարման մարմինների կողմից հատկացվող համապատասխան միջոցները, օրենսդրությամբ չարգելված այլ միջոցները։

02-10-2019





05-06-2020
Սեւանա լիճն այս տարի եւս կկանաչի
Միայն համալիր միջոցառումները կփրկեն Սեւանի էկոհամակարգը

Սեւանի էկոհամակարգը ...


05-06-2020
Վարակը չպետք է ազգային սպառնալիք դառնա
Կմտցվեն մուտքի եւ ելքի լրացուցիչ սահմանափակումներ

Պաշտոնական տվյալների ...


05-06-2020
Հայաստանում հաստատվել է COVID-19-ի 596 նոր դեպք․ ապաքինվել է 45, մահացել 7 քաղաքացի
Հայաստանում հունիսի 5-ին, ժամը 11:00-ի դրությամբ հաստատվել է կորոնավիրուսային ...


05-06-2020
Սուտ
Միգուցե, յուրաքանչյուրը կմտածի այս մասին եւ իր համար ...


05-06-2020
345 հանրային ծառայողներ նորակառույց բնակարաններ կունենան
Գործադիրը հաստատեց այդ բնակարանների վաճառքի կարգը

Բնակարանային շինարարությունը ...


05-06-2020
Սուսերամարտ՝ բացասական եւ դրական հույզերի միջեւ
Մշակութային թերապիա եւ առողջություն

Կյանքը բոլոր ժամանակներում եղել ...


05-06-2020
Ճամփաբաժան
Կենսոլորտը պետք է պաշտպանվի, եւ նրա պաշտպանվելու հետեւանքները ...



05-06-2020
Խաչիկ Դաշտենցի կենսագրական ոչ հայտնի մանրամասները
Նորերս լույս տեսած «Կորուսյալ երկրի ...

05-06-2020
Երես առած երեխայի լուրջ քմահաճույքը
Թատրոնը նրա համար զուտ թամաշա չդարձավ, ...

05-06-2020
Հետահայաց վերլուծության փորձ
Թե ինչպես Կիեւում մայդանը դարձավ ...

05-06-2020
Սխալ հաշվարկի հետեւանքը
Արագ շախմատի Եվրոպայի անդրանիկ առցանց առաջնության ...
USD
EURO
RUR
GEL
Եղանակը Երևանում
գիշերը +13... +15
ցերեկը +28... +30

Մեր մասին
Կապ
   Արխիվ

© 2006 Copyright Hayastany Hanrapetutyun daily © 2006 Design and development by WEBMAKER STUDIO