Հանրապետություն
Հասարակություն
Ներքին կյանք
Արտաքին քաղաքականություն
Տնտեսություն
Սոցիում
Մշակույթ
Գիտություն
Կրթություն
Առողջապահություն
 
Պաշտոնական
Նախագահ
Ազգային ժողով
Կառավարություն
ԱԳՆ
ՊՆ
Մայր Աթոռ
Այլք...
 
Երևան
Մարզեր
ԼՂՀ
Աշխարհ
Զանազան

24.03.2019
ԳԻՏՈՒԹՅՈՒՆ


Օրինակելի գիտնական՝ բոլոր սերունդների համար

Համլետ Գեւորգյանը կարողացել է իմացության տեսության մեջ սկզբնավորել նոր ուղղություն

ՀՀ ԳԱԱ—ում երեկ անցկացվեց գիտաժողով՝ նվիրված ՀՀ ԳԱԱ ակադեմիկոս, փիլիսոփայական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Համլետ Գեւորգյանի ծննդյան 90—ամյակին, որին ներկա էր նաեւ հոբելյարը։
Նրա գրչին են պատկանում 12 մենագրություններ՝ գրքեր, գրքույկներ, 180—ից ավելի հոդվածներ գիտական պարբերականներում, կոլեկտիվ աշխատությունների բաժիններ, հանրագիտարանային բառահոդվածներ եւ այլն։ Դրանք վերաբերում են գիտության փիլիսոփայությանը եւ մեթոդաբանությանը, տրամաբանությանը, արեւմտյան փիլիսոփայության պատմությանը եւ իմացաբանական ուսմունքների քննական վերլուծությանը, ինչպես նաեւ պատմության փիլիսոփայությանը եւ հայ փիլիսոփայության պատմության մեթոդաբանական հարցերին։ Հ. Գեւորգյանը 1956թ. ցայսօր աշխատում է ՀՀ ԳԱԱ փիլիսոփայության, սոցիոլոգիայի եւ իրավունքի ինստիտուտում։ 1992—96թթ. եղել է ՀՀ ԳԱԱ փիլիսոփայության եւ իրավունքի ինստիտուտի տնօրենը։
ՀՀ ԳԱԱ նախագահ Ռադիկ Մարտիրոսյանը բարձր գնահատեց Հ. Գեւորգյանի ոչ միայն գիտական գործունեությունը, այլեւ մարդկային արժանիքները։ «Նա մեր ակադեմիայի պարծանքն է, ով բարձր գնահատականի է արժանանում բոլոր սերունդների կողմից։ Շնորհակալ ենք այս տարիների ընթացքում նրա կատարած գործերի համար»,–ասաց Ռ. Մարտիրոսյանը։
ՀՀ ԳԱԱ փիլիսոփայության, սոցիոլոգիայի եւ իրավունքի ինստիտուտի տնօրեն,  սոցիոլոգիական գիտությունների դոկտոր Գեւորգ Պողոսյանն ընդգծեց, որ հոբելյարին իրենց ուսուցիչն են համարում ինչպես փիլիսոփաներն ու սոցիոլոգները, այնպես էլ՝ քաղաքագետներ ու իրավաբանները։ Նրա գնահատականները, հոդվածներն ու կարծիքը մշտապես հայտնվում է բոլորի ուշադրության կենտրոնում։
ԳԱԱ թղթակից անդամ, փիլիսոփայական գիտությունների դոկտոր Ալեքսանդր Մանասյանը «ՀՀ»—ի հետ զրույցում նշեց, որ Հ. Գեւորգյանն անցել է արդյունավետ եւ մեծ ճանապարհ գիտության բնագավառում։ Խորհրդային տարիներին գաղափարական հսկողության պայմաններում, երբ վերահսկվում էր ամբողջ հասարակագիտական միտքը, նաեւ փիլիսոփայությունը, նա կարողացել է սկզբնավորել մեր փիլիսոփայական մտքի ուղղություններից մեկը՝ իմացաբանությունը։ «Մինչեւ 90–ական թվականներն աշխատելով այդ բնագավառում, Հ. Գեւորգյանը կարողացել է իմացության տեսության մեջ սկզբնավորել մի ուղղություն, որը չի հակադրվում Արեւմուտքում լեզվի տրամաբանական փիլիսոփայական վերլուծության փորձառություններին, միաժամանակ ի ցույց է դնում դրանց սահմանափակությունը եւ հաջողությամբ լրացնում է այն իմացաբանական վերլուծության հարցերով, դրանով իսկ կանխելով փիլիսոփայական հարցադրումների դուրսմղումը գիտելիքի վերլուծության դաշտից։ Դա կարեւոր ներդրում է, քանի որ որպես ճանաչողության մարտավարություն, մեթոդաբանություն կիրառելի է ոչ միայն մաթեմատիկայում եւ բնագիտության մեջ, այլեւ հասարակագիտության, քաղաքագիտության բնագավառում»,–կարծիք հայտնեց Ա. Մանասյանը։
Փիլիսոփայական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Հրաչիկ Միրզոյանի խոսքով, մենք ունենք հարուստ մշակույթ, եւ մեր պատմության ամենամեծ ձեռքբերումը մշակութային ժառանգությունն է, որը թեեւ ուսումնասիրվել է, սակայն տարերայնորեն, առանց գիտական, մշակութաբանական մեթոդաբանության։ «Մինչխորհրդային տարիներին հայագիտությունը զարգանում էր հոգեւոր կենտրոններում, հատվածաբար եւ գիտական բարձր աստիճանի չէր հասել։ Խորհրդային տարիներին մերժվում էր ազգային մշակույթը, ինքնուրույնությունը, եւ բոլոր ազգերին փորձում էին դիտարկել մեկ հարթության մեջ։ Արդյունքում չենք իմացել ինչպես պետք է ուսումնասիրել, ինչ հարցերի վրա ուշադրություն դարձնել եւ ինչ նպատակի ծառայեցնել մեր ունեցածը։ Եվ միայն Խորհրդային Միության փլուզումից հետո ազգային պետությունների համար հնարավորություն ստեղծվեց զարգացնել մշակութաբանական տեսությունը»,–մեկնաբանեց պրոֆեսորը։ Սակայն նման աշխատանք կատարելու համար պետք էր այն անհատը, ով նախապատրաստված եւ կարող էր իրականացնել այդ պատասխանատու աշխատանքը։ Հ. Միրզոյանի համոզմամբ, այդպիսի գիտնական է Համլետ Գեւորգյանը։
Քաղաքական գիտությունների դոկտոր Լեւոն Շիրինյանն էլ կարեւորեց Հ. Գեւորգյանի կատարած գիտական աշխատանքի ներդրումը քաղաքագիտական մտքի զարգացման գործում։ «Չեմ պատկերացնում երրորդ հանրապետության քաղաքագիտական միտքն առանց այն ուղենիշների, որոնք մշակվել են Հ. Գեւորգյանի մշակութաբանական, քաղաքակրթական մեդոթաբանության շրջանակներում։ Առաջին անգամ քաղաքակրթական հայեցակարգի վերաբերյալ տրվեց մի ձեւակերպում, որը գիտական պարզություն ունի եւ հասկանալի է ընթերցողին»,–շեշտեց քաղաքագետը։
Լուսինե ՄԽԻԹԱՐՅԱՆ

12-07-2017





23-03-2019
Գաղտնալսող սարքեր այլեւս չեն կարող ներկրել
Կոռուպցիայի դեմ պայքարում ԱԱԾ-ն խոստանում է հնչեղ բացահայտումներ



23-03-2019
Աննկատ աշխատանքի նկատելի արդյունքը
Մետրոպոլիտենի առեղծվածը «կուլիսներում» է

Քաղաքի ներքեւի «քաղաքի» մուտքը, ...


23-03-2019
Նոր իրավիճակ միջազգային իրավունքում
Ճանաչումը կհակասի ՄԱԿ-ի ԱԽ-ի բանաձեւերին

Ժամանակակից միջազգային իրավունքում ...


23-03-2019
Չկա վատ հող, կա վատ մշակող
Բացվեց օրգանական գյուղատնտեսության ուսումնական կենտրոնը

Օրեցօր մեծանում է ...


23-03-2019
ՀՀ նախագահին հավատարմագրերն է հանձնել Կուբայի դեսպանը
Հանրապետության նախագահ Արմեն Սարգսյանին երեկ իր հավատարմագրերն է հանձնել ...


23-03-2019
Առողջ սերունդ եւ ամուր թիկունք
Ֆիզիկական դաստիարակության համակարգը ենթակա է վերանայման

Հրադադարի եւ ...


23-03-2019
Գարդասիլ. ինչու է կարեւոր պատվաստվելը
ԱՆ-ն մտահոգիչ է համարում առկա ցուցանիշները

Կանանց համար ...



23-03-2019
«Արցախի մանդատն անփոփոխ է»
Ինչն է հիմք հանդիսացել համատեղ ...

23-03-2019
Թումանյանի վերջին գարունն ու մահվան հանգամանքները
Այսօր բանաստեղծի մահվան օրն է


23-03-2019
Մաքուր Հայաստանը իրականություն պետք է դառնա բոլորիս ջանքերով
Այսօր տեղի կունենա այս տարվա համապետական ...

23-03-2019
Պետությունը քաջալերում է տնտեսավարող սուբյեկտներին
Նախագահը հորդորեց հաշվի առնել Արցախի ...
USD
EURO
RUR
GEL
Եղանակը Երևանում
գիշերը +4... +6
ցերեկը +15... +17

Մեր մասին
Կապ
   Արխիվ

© 2006 Copyright Hayastany Hanrapetutyun daily © 2006 Design and development by WEBMAKER STUDIO