Հանրապետություն
Հասարակություն
Ներքին կյանք
Արտաքին քաղաքականություն
Տնտեսություն
Սոցիում
Մշակույթ
Գիտություն
Կրթություն
Առողջապահություն
 
Պաշտոնական
Նախագահ
Ազգային ժողով
Կառավարություն
ԱԳՆ
ՊՆ
Մայր Աթոռ
Այլք...
 
Երևան
Մարզեր
ԼՂՀ
Աշխարհ
Զանազան

03.06.2020
ԿՐԹՈՒԹՅՈՒՆ


Դեռահասների հետ աշխատանքի ընթացքում

Գրեթե միշտ անխուսափելի է հոգեբանի ներգրավվածությունը

Դպրոցներում հոգեբանի աշխատանքի եւ դրա կարեւորության վերաբերյալ «Հայաստանի Հանրապետություն» օրաթերթը զրուցել է հոգեբան Լիլիթ Շահբազյանի հետ։
–Տիկին Շահբազյան, ի՞նչն եք հատկապես կարեւորում դպրոցում հոգեբանի աշխատանքում։
–Հոգեբանի աշխատանքը, դերը դպրոցում, կարծում եմ, կարեւոր են, հատկապես վերջին տարիներին։ Նա ունի գործառույթների լայն շրջանակ ցանկացած կրթական հաստատությունում։ Մասնակցում է կրթական գործընթացին, դիտարկում, հետազոտում, ուսումնասիրում է երեխաների անհատական հոգեբանական առանձնահատկությունները, միջանձնային փոխհարաբերությունները՝ բոլոր շրջանակներում (երեխա, մանկավարժ, ծնող)։ Վեր հանում եւ խորհրդատվության միջոցով օգնում է շտկել բոլոր այն խնդիրները, որոնք խանգարում են երեխային, աշակերտին կայանալ որպես լիարժեք անձ, անհատականություն։
–Ի՞նչ խնդիրներ են ունենում աշակերտները, որոնց լուծման համար անհրաժեշտ է հոգեբանի միջամտությունը։
–Աշակերտները կարող են տարբեր խնդիրներ ունենալ՝ սկսած որպես անհատ ձեւավորման խնդիրներից, վերջացրած միջանձնային փոխհարաբերություններում ծագած խնդիրներով։ Ինչ խոսք, այստեղ շատ կարեւոր են նաեւ աշակերտի տարիքային առանձնահատկությունները, մանկավարժի եւ ծնողի հեղինակության դերը։ Խնդիրները շատ բազմազան են, ցանկացած երեխա անհատականություն է իր բնավորությամբ, խառնվածքով, ընդունակություններով, դաստիարակության առավելություններով ու թերություններով։ Հոգեբանը պարզապես պետք է շատ արհեստավարժ լինի, որպեսզի նրբանկատ մոտենա ցանկացած երեխայի խնդրին, փորձի օգնել լուծելու դրանք՝ համագործակցության լայն շրջանակով։
–Ի՞նչ մեթոդներ եք կիրառում Ձեր խմբերում։
–Տարրական դասարանների աշակերտների հետ կիրառում եմ հիմնականում հոգեբանական խմբային աշխատանքներ, որոնք ներառում են արտթերապիայի տեսակներ. նկարչաթերապիա (բազմաթիվ նախագծեր՝ «Իմ հուզական աշխարհը», «Ես եւ իմ տիեզերքը» եւ այլն), երաժշտաթերապիա, հեքիաթաթերապիա, պարային թերապիա։
–Ի՞նչ պրակտիկ դեպք կհիշեք Ձեր փորձից, որտեղ հոգեբանի մասնակցությունը անխուսափելի է եղել։
–Աշխատել եմ տարբեր կրթական հաստատություններում, որտեղ հոգեբանի դերը եւ գործառույթները տարբեր են եղել, սակայն հիմնականում հոգեբանի մասնակցությունը կրթական գործընթացին ուղեկցվել է աշակերտների միջեւ փոխհարաբերությունների շտկումներով, առանձին դեպքերում նաեւ՝ ծնողների կամ մանկավարժների դիմումով՝ անհատական հոգեբանական խորհրդատվության ուղեկցությամբ։ Միջին դպրոցում, դեռահասների հետ աշխատանքի ընթացքում գրեթե միշտ էլ անխուսափելի է հոգեբանի ներգրավվածությունը։ Իմ պրակտիկայում բազմաթիվ դեպքեր են եղել, երբ դեռահասների հետ աշխատանքում օգնության եմ հասել թե՛ մանկավարժներին եւ թե՛ ծնողներին, քանի որ դա անձի կայացման այն ժամանակահատվածն է, որն ուղեկցվում է կոնֆլիկտներով, հուզական ու զգայական տարբեր երանգներով, եւ պահանջում է շատ նրբանկատ մոտեցում, որպեսզի չվնասես թե՛ երեխայի ներաշխարհը եւ թե՛ ծնողի ու մանկավարժի հեղինակությունն ու դերը երեխայի կյանքում։
–Ինչպե՞ս են վերաբերվում երեխաները հոգեբանի աշխատանքին։ Ընկալո՞ւմ են կարեւորությունը, չե՞ն կոմպլեքսավորվում։
–Ես իմ մասնագիտական գործունեության ընթացքում հանդիպել եմ միշտ շատ ադեկվատ վերաբերմունքի՝ թե՛ երեխաների, թե՛ ծնողների եւ թե՛ մանկավարժների կողմից։ Բոլոր կողմերն էլ գրեթե միշտ գիտակցել են հոգեբանի կարեւորությունը դպրոցում, նրանց դպրոցական կյանքում։ Ինչպես նշեցի արդեն, հոգեբանը պետք է արհեստավարժ եւ նրբանկատ լինի, որպեսզի ճիշտ աջակցություն ցույց տա երեխային, քանի որ երեխաների հոգեկան աշխարհը շատ նուրբ ու փխրուն է, եւ ցանկացած սխալ ասված խոսք, ժեստ կարող է խոր ազդեցություն ունենալ անձի ձեւավորման ու կայացման այդ դժվարին, բայց ամենալուսավոր ուղու վրա։
Դավիթ ՊԵՏՐՈՍՅԱՆ

20-05-2020





03-06-2020
Բնակարանների շուկայական արժեքի եւ գույքահարկի հավասարակշռումն անհրաժեշտ է
Օրերս կառավարությունն ընդունել է որոշում, որով նախատեսվում է 2021 ...


03-06-2020
ԱԺ-ի դերը սահմանադրական փոփոխությունների հարցում
Ինչ խնդիրներ կան խորհրդարանական կառավարման համակարգի կայացման ճանապարհին



03-06-2020
Հայաստանում հաստատվել է COVID-19-ի 515, մահվան 12 նոր դեպք
Հայաստանում հունիսի 3-ին, ժամը 11:00-ի դրությամբ հաստատվել է կորոնավիրուսային ...


03-06-2020
Մայրությունը չի կարող լինել առօրյա
«Եւ մոռցաք այն մխիթարութիւնն որ ձեզ հետ ինչպէս որդիների ...


03-06-2020
Դիմակ կրելն անհրաժեշտ է, բարեկամնե՛ր
Մի քիչ մարդասեր ու կարգապահ լինելը մեզ չի ...


03-06-2020
Որտե՞ղ է ընկել արտասովոր երկնաքարը
Պարզաբանում է Բյուրականի աստղադիտարանի տնօրենը

«Առհասարակ, եթե ...


03-06-2020
Մտքում՝ Աստված, ձեռքին՝ գրիչ
Հայ անվանի գրող Պերճ Պռոշյանի ծննդյան օրվա առթիվ

Սիրում ...



03-06-2020
Միջնադարյան խազերի վերծանման թեման այսօր էլ է օրակարգում
Հայ երաժշտական մտածողության հիմնական ...

03-06-2020
Ուխտագնացություն Բերդաձոր
Մայիսի 30-ին Քաշաթաղի շրջանի մի խումբ ...

03-06-2020
Լիբիայում հակամարտությունները նոր փուլ են մտնում
Լիբիայում շարունակվում են հակամարտությունները, ...

03-06-2020
Լեւոն Արոնյանի հերթական մեկնարկը
Լեւոն Արոնյանը պատրաստվում է մասնակցել շախմատի ...
USD
EURO
RUR
GEL
Եղանակը Երևանում
գիշերը +12... +14
ցերեկը +26... +28

Մեր մասին
Կապ
   Արխիվ

© 2006 Copyright Hayastany Hanrapetutyun daily © 2006 Design and development by WEBMAKER STUDIO